piątek, 8 stycznia 2010

Zaobserwowane – zima w CNN, karnawał w Realu

Dziś rano na CNN zauważyłem relację “Breaking news” z ataku zimy. Jeżeli dobrze zrozumiałem – na Florydzie. Ale nie przysłuchiwałem się, bo spieszyłem się do pracy. Jednak zwróciłem uwagę na drobny żart, na jaki sobie pozwolili realizatorzy.

Nie widzicie? Przyjrzyjcie się dokładniej (przepraszam za słabą jakość, zaspany byłem…):

Faktycznie, musi być zimno:) Ciekawe, czy w polskiej telewizji ktoś pozwoliłby sobie na taki humor? CNN to dla mnie szczyt profesjonalizmu, niesamowity rozmach, a także – co pokazują powyższe zdjęcia – dystans do siebie. Za to duże brawo!

Ale ten wpis ma jeszcze jednego bohatera. Gdański supermarket Real i jego niesamowitą ofertę kostiumów karnawałowych dla dzieci. Dla chłopców i dziewczynek.

  

Wprawdzie ktoś mógłby spytać, dlaczego dziewczynki mogą być tylko czarownicami, a chłopcy – piratami (dzień wcześniej wielki napis głosił “Strój karnawałowy hero”…), ale te podpisy mają po prostu zachęcić do przyjrzenia się wszystkim strojom.. Gdy podejść bliżej, można zobaczyć takie stroje:

  

I co Wy na to? Ksiądz to pirat, a zakonnica to czarownica – Real ma dość staroświeckie podejście do tematu roli kobiet w Kościele. Tak na oko z wczesnego średniowiecza. Litościwie przemilczę pomysł przebierania dziecka na bal za osobę duchowną…  Wszystkim dzieciom, bez względu na płeć i narzucaną rolę społeczną, życzymy udanej zabawy!

Tym postem chciałem zapoczątkować kolejną (obok “Ciekawych stron”) serię wpisów – z uwiecznionymi zdarzeniami absurdami, dziwnymi i śmiesznymi. W produkcji już dwie kolejne notki:)

4 komentarzy do przeczytania:

slawkas pisze...

Zwłaszcza z tą zakonnicą-czarownicą jest dosyć ryzykowne. Przypuszczam, że mimo wszystko nie ma w tym złej woli czy szyderstwa. Ludzie są tak wyprani z rozeznania rzeczywistości, że to zakrawa na zwykłą głupotę, tak po prostu.

Texter pisze...

Przyjrzałem się temu dokładniej - tam wystawka zmienia się z dnia na dzień. Raz zakonnica wisi pod czarownicą, innym razem pod księżniczką. Po prostu Real promuje te stroje, które mają chwytliwe nazwy, a wywiesza wszystko, co ma. Co ciekawe - na cenie stroju księdza było napisane, że jest to kostium dla dorosłych. Niemniej przekomicznie to wyglądało...

szpiegowsky pisze...

ale cnn jest świetne,
klasa sama w sobie ;-)

Texter pisze...

Oj, to prawda - zawsze gdy na nich patrzę, zazdroszczę im profesjonalizmu.

 
www.speedbloggertemplate.co.cc. Powered by Blogger.com